För smal enligt lag!

I Frankrike har det nyligen införts en lag vilken säger att modeller som är 1.75 ej får väga under 55 kilo. Bra tycker jag. Detta med tanke på alla de tjejer som faktiskt lider av samhällets smalhetsideal. Och även med tanke på de modeller som dött av undernäring.

Men nu får man inte glömma att alla som är smala och ligger lite under BMI faktiskt inte behöver vara sjuka i anorexia utan att det i många fall kan ha att göra med gener och hög ämnesomsättning. Är själv spinkig och har alltid varit det och det har inte varit lätt alla gånger kan jag säga. När jag var yngre ville jag tom gå upp i vikt för att  få lite former. Kommentarer som att killar vill ha tjejer med lite former är ju direkt sårande. När det gäller smala kan man visst häva ur sig vad som helst..
Men nu är jag nöjd med min kropp och min platta byst. Faktiskt. 
Fram för modeller i alla storlekar, åldrar och hudfärger. Det hade kanske varit en lösning....

image246

Heidi Montage använde sig inte av pinnsmala modeller i sin modevisning för sitt klädmärke Heidiwodd. Bra! Kläderna är en annan femma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0