Uppe med tuppen!

Tidiga mornar är ganska mysiga. Egentligen. När man vaknar tidigt av sig själv och är pigg vill säga (vilket  jag gjorde idag). Och man märker att det är härligt vårväder ute. Annars är det en ren plåga när väckarklockan väcker en ur skönhetssömnen.

Nu sitter jag här i min rosa morgonrock och myser med en kopp grönt te med citron och har hela dagen framför mig och en massa tid att uträtta saker innan dagen börjar på allvar och jag ska till jobbet.
Eftersom jag jobbar kväll är inte tidiga mornar särskilt vanligt även om jag å andra sidan inte heller ligger och drar mig i all evighet. Brukar dock inte vakna redan klockan 6 som jag gjorde idag. Men det är lika bra att vänja sig. Om mindre än två veckor blir jag en av Sveriges alla morgonpendlare. Till Danmark dessutom. Och jag ser fram emot det.

image242

Nu frukost...(bild på Nicky Hilton med pojkvän)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0