Reklam och produktplaceringar på bloggar!

Tänkte skriva lite vad jag anser om just reklam och produktplacering på bloggar. Själv använder jag mig inte av produktplacering på bloggen. Alla produkter som jag skriver om här på bloggen är produkter jag själv tycker om eller produkter som jag vill tipsa andra om. Detta är ju en modeblogg och inte direkt någon dagbok och då blir det närmast oundvikligt att inte skriva om klädesplagg, parfymer osv. Men jag kan nog ändå tycka att det kan vara ok med produktplacering om det framgår tydligt och att blogginnehavaren tycker om och själv använder produkten. Annars försvinner trovärdigheten.
Reklam finns överallt i samhället och man ser ofta ganska tydligt vad som är reklam, men man tänker nog inte så mycket på att det faktiskt påverkar en omedvetet, att man hellre tar det där shampoot med märket man känner igen än det man ej har hört talas om.
Har skrivit en uppsats(på universitetet) som handlade om reklam genom tiderna och upptäckte då att reklamen  faktiskt säger otroligt mycket om vår samtid...

Nej, nu lite frukost, sen bär det av till Köpenhamn. Igen. Danskt bankkort ska fixas.

image325

Lite frukost på G?

Kommentarer
Postat av: Sanna

fin bild

2008-05-02 @ 08:35:14
URL: http://sannawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0