Je ne comprend rien...









Köpte Franska Elle då jag var i Paris, eller snarare en specialutgåva, Very Elle. Dessvärre har jag tappat en hel del franska sen jag läste det i skolan och förstod inte särskilt mycket av texten. Som förvisso inte var särskilt djuplodande. Som tur var bestod tidningen mest av bilder. Bla på Nicole Richie.  Gillar dock inte klänningen med ormskinnsmönster, hon nästandrunknar i den. Men fallet var gudomligt.

Jag och franska är som sagt inte den allra bästa kombinationen men jag blev ändå lite förvånad att jag ändå kom ihåg en del . Att beställa på restauranger i Paris , det gick av bara farten, orden bokstavligen  hoppade ut ur munnen, även om det förvisso även hoppade ut en och annan groda. Särskilt då jag var i Tysklad på hemvägen.
Kyparen frågar: är detta din pizza på TYSKA. Jag svarar oui på FRANSKA. Kyparen frågar därefter på FRANSKA: parlez vous francais. Jag: nääääää, på SVENSKA. Ja ,ibland blir det förvirrande för lilla hjärnan med allt för många språk.

Kommentarer
Postat av: Maia

Haha, det är sån typisk sak som jag också hade kunnat göra!

2008-11-19 @ 15:44:38
URL: http://pincushion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0