Too thin?



Först då jag såg denna bild blev jag rädd, riktigt rädd. Benen var ju sjukligt smala. Varför fann jag inga kommentarer på bloggarna om hur farligt smala benen var? Bara kommentarer om hur snygga jeansen var, hur coola skorna var?

Sen kollade jag på det senaste avsnittet av The City. Gjorde mig upprörd. Det riktigt bubblade i mig av ilska då Kelly Cutron kommenterade en modells vikt i avsnittet. Kändes som en falsk omtänksamhet som jag själv är så välbekant med. I alla fall tidigare i mitt liv. Ofta kan jag faktiskt tycka att det rör sig om falsk omtänksamhet då folk uttalar sig om vikt. De plussar på sitt falska omtänksamhetskonto. Det är vad jag har upplevt, annars bryr de sig inte om en ett skit. Nu talar jag dock enbart för mig själv. Var smal som en sticka  i gynmnasiet. Fult smal och spinkig. Åt dock som häst, precis som nu. Men ändå. Självsvält och bulimiryken surrade. Sjukt jobbigt. Det kvittade vad man sa. ALLA som är smala svälter INTE sig själva. Så vem är jag egentligen att dömma tjejen på bildens ben?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0